Pagina's

29 september 2012

Lifestyle | Studietips

                                                                    
Hey iedereen!
Velen van jullie, waaronder ik, zullen huiswerk niet echt als een leuk of gemakkelijk iets beschouwen. Daarom ga ik jullie nu een aantal tips geven die ik ook gebruik voor, tijdens of na het studeren. Ik post dit vandaag omdat zaterdag echt mijn "huiswerkdag" is (soms ook shopdag, hihi). Hopelijk wordt na het gebruiken van de tips jullie huiswerk ook al iets draaglijker...
Eerst even mijn eigen foto's
Jaja, snoep! Ik gebruik het als beloning die ik krijg na het leren van een toets of het maken van een taak. Wees vooral eerlijk voor jezelf en eet niet om de 2 minuten een snoepje op, dan werkt het toch niet!
Sommigen zullen deze tip goed vinden, anderen niet, maar voor mij is deze tip alvast een hele goeie. Vroeger studeerde ik nooit met de radio aan en zocht ik al vlug afleiding. Nu luister ik terwijl ik mijn huiswerk maak een beetje naar de radio, waardoor ik eigenlijk langer kan studeren, soms zelf 3 uur na elkaar !
Kleren zijn bij het studeren ook heel belangrijk. Doe niet je allermooiste kleren aan en spendeer ook geen 2 uur aan je make up. Doe iets lekker comfortabel aan zoals een jogging en warme sokjes :3 Doe je haar in een staart of een dot en klaar is Kees! 

Dan nog een paar gewone tips...

- Zorg voor een propere werkplek. Maak je bureau schoon en zet alle mappen en boeken die je nodig hebt al klaar. 
- Je agenda! Zorg dat je agenda altijd in orde is, waardoor je je taak niet kunt 'vergeten'.

- Maak een goede planning, vooral tijdens de examenperiode!
Zo, dat waren de tips. Hopelijk vonden jullie het handig en leuk! Byebye x
xx Katrien

Geen opmerkingen: