Pagina's

06 december 2012

DIY: nail art tools



Hey iedereen!

Meestal zijn professionele nail art tools heel goed, maar ook redelijk duur, tenzij je op eBay naar tweedehands tools zoekt. Er zijn echter ook dotting tools en ombré sponsjes die je makkelijk zelf kan maken met spulletjes die iedereen wel in huis heeft. Let's start!



Ombré-sponsje


 Dit heb je nodig: een keukensponsje, nagellak (maakt niet uit welke), een schaar en een papiertje.
 1) Neem je schaar en je sponsje. Knip aan 1 van de hoeken een stuk af zodat je de vorm van een driehoek bekomt.
 Dit is de grootte die het ongeveer zou moeten hebben, je moet het nog goed kunnen vasthouden maar het moet natuurlijk niet "massive" zijn, haha! 
 3) Breng een aantal druppels nagellak naast elkaar aan op het papiertje. Dit kan je gewoon met je kwastje doen. Tip: laat de druppeltjes gewoon van je kwastje druppen, smeer niet gewoon wat op het papier, want anders heb je niet genoeg nagellak. 
 4) Neem nu je kleine sponsje erbij en kies één van de kanten ervan. Druk deze kant nu in het streepje nagellak en wacht niet te lang met sponzen: de nagellak droogt snel.
 Tada, het resultaat! Ik heb dit nu op mijn papier gedaan, maar het is natuurlijk de bedoeling dat je dit op je nagels doet. Je begint gewoon met de spons te drukken op je nagels en gaat alsmaar verder tot je het gewenste effect bereikt hebt. Je kan hiermee variëren: van licht naar donker en omgekeerd, gelijk, verspreid,... Inspireer jezelf! :)

2) Dotting tool & striper  in 1 



 Voor deze DIY heb je alleen nagellak, een tandenstoker en een papiertje nodig!
 1) Neem je nagellak en laat 1 à 2 drupjes nagellak van je kwastje vallen op het papier.
 2) Steek nu één van de uiteinden van je tandenstoker in de nagellak. Als je lijntjes wilt trekken op je nagels, doe je zoals op de foto je tandenstoker schuin in de nagellak. Als je het als dotting tool gebruikt, steek je de tandenstoker er loodrecht in. 
 Het resultaat! Links onderaan de groep zie je de lijntjes en rechts ervan boogjes (+ smiley, haha) en bovenaan bolletjes. Ook hierbij kan je variëren: dikke of dunne lijntjes, grote of kleine stippen, ... 

Dit was het! Hopelijk hadden jullie hier iets aan en proberen jullie het ook eens! Weten jullie nog leuke, zelfgemaakte nail art tools? Let me know!

xx Katrien

PS: Ik heb ook ombré verwerkt in mijn eerste kerst nail art: als je het wilt zien, klik hier



2 opmerkingen:

Stilte voor de storm zei

echt handig! is het goed als ik je artikel een beetje kopieer maar dan met mijn eigen foto's en tekst? ik doe dit dan op mijn blog www.bloodyroseforyou.blogspot.com :)

Unknown zei

Dank je! En ja hoor, geen probleem :) xx Katrien