Pagina's

18 augustus 2014

French Manicure

Met de french manicure heb ik een soort haat-liefde relatie; soms vind ik het mooi en elegant, soms vind ik het saai! De afgelopen weken heb ik een periode van liefde voor french manicure gehad en daarom heb ik een post gemaakt met foto's van mijn DIY french mani, inspiratie en extra tips!

Toen ik deze foto's maakte, zat de manicure er al 2-3 dagen op. Daarom kan er wel wat tipwear/chippende nagellak te bespeuren zijn. ;) Ik weet ook dat mijn middelvinger niet perfect gelukt is, maar ik ben natuurlijk geen professional!





Mijn 'at home french manicure' maak ik op deze manier:

  1. Ik breng een basecoat aan om mijn nagels te beschermen en ervoor te zorgen dat de nagellak beter hecht.
  2. Hierna breng ik twee laagjes minder dekkende (sheer) lichtroze nagellak aan. Hiermee ontstaat er een 'natuurlijke' basis voor de witte tips.
  3. Nu is het tijd om de witte french tips aan te brengen! Ik veeg eerst overtollige nagellak van mijn kwastje af en plaats het kwastje op de witte rand van mijn nagel. Hierna houd ik het kwastje zo stil mogelijk en draai ik mijn vinger, zodat de nagellak in een mooie lijn over de tip wordt aangebracht. Ik werk de zijkanten van de tip nog wat bij. Bij deze nagellak bracht ik twee laagjes witte nagellak aan om de tips goed dekkend te maken.
  4. Wanneer de tips droog zijn, breng ik nog een laatste laag lichtroze nagellak aan.
  5. Ik breng een topcoat aan voor een mooie glans en een langhoudende manicure.

Dit is de nagellak die ik gebruikt heb (vlnr) :
  • Essence 24/7 basecoat (gaat uit het assortiment!)
  • NYC Oh Soho Sweet
  • Maybelline Colorshow Winter Baby
  • Catrice Quick Dry & High Shine topcoat
Dit is dus mijn klassieke french manicure, maar je kan natuurlijk ook met kleuren gaan spelen! Ga voor gekleurde tips voor een speels effect, of kies voor een matte zwarte nagellak met glanzende tips voor een classy gewaagde look. 


Als je het moeilijk vindt om french tips te lakken op je eigen nagels, bekijk dan zeker eens dit filmpje van Meliney! Hierin laat zij 10 manieren zien om dit op een simpele manier klaar te krijgen. Kijk trouwens ook zeker naar haar YouTube-kanaal, ze maakt heel leuke video's (in het Engels).


Ik heb ook nog een aantal extra tips voor jullie!
  • Als je besluit om je witte tips met plakband te maken, zorg er dan zeker voor dat je roze onderlaag goed droog is! Anders loop je de kans dat je een stuk van de roze nagellak meetrekt bij het verwijderen van de plakband...
  • Een french manicure is het mooist wanneer je nagels en handen goed verzorgd zijn! Neem dus voor je begint nog even de tijd om je nagelriemen in te smeren en terug te duwen en je handen in te smeren met handcrème. Klik hier voor mijn nagelroutine.
  • Ga er even voor zitten. Hiermee bedoel ik dat je dit niet net voor een feestje of afspraak moet maken, want er kruipt echt meer tijd in dan je zou denken! Maak er je kleine 'me-time' momentje van met een kopje thee en een lekkere geurkaars...

Hopelijk vonden jullie dit artikel leuk om te lezen en hebben jullie wat inspiratie opgedaan! Ik blijf nog even met mijn french manicure rondhuppelen. ;)

Wat vind jij van een french manicure: yay or nay? Laat het mij weten in de comments!

Liefs, 

Katrien 

Geen opmerkingen: